Perempuan & hips

Sunday, June 21, 2009

So yea, basically aku cam nak cakap pasal hips and having a little flesh and so on.
Kadang-kadang kau pernah rasa bengang tak bila kau tak jumpa kawan kau dah lama, and bila kau jumpa, she has turn into this teeny tiny scrawyyyy little thing and dia kata die tak tau kenapa kurus?

Truth is mmg die makan sikit and paranoid untuk jadi berisi lagi, paranoid untuk ada pipi and paranoid untuk ade daging kat peha. So in the end dia jadi si tak comel sebab kurus sgt and not a good companion coz she doesn't eat.
My God I think its becoming the latest season to be scrawny, lagi2 bila supermodels are making their comeback and don't get me start on those skinny jeans. Curse you Mika.

Aku ada sorang kawan laki yang cakap having hips adalah macam, satu trademark indah untuk seorang perempuan. Aku rasa dia antara lelaki yang terpandai yang aku pernah jumpa. Supermodels are not real and kau akan nampak aneh gila kalau kau kurus sgt. Tapi ada yang semulajadi kurus tu mmg takyah cakap la, they cant do a thing about it coz of high metabolismes and usually orang yang kurus semulajadi, badan diaorang nampak lagi normal dari orang yang berusaha untuk kurus. Well, I do get jealous of orang with smaller hips and I do get insecure every now and then but as I grew older, I learned to embrace apa yang ada . Bukan boleh lari mana pun.

Please, orang yang takda supermodels punya weight, stop downgrading yourself sebab kau lebih kot dari sume tu. And tips about dieting, eat everything in small quantity! Thats all. Man, aku rasa macam Oprah tapi aku tak suka hangout ngan orang yg tak makan!!!

C'mon guys. Eat and you will grow beautiful.

4 comments:

DyanaYunus said...

tapi saya lagi benci orang yang scrawny/skinny tapi dia cakap dia sangat gemuk taknak makan.
tu memang mintak kena pijak muka la -_-"

yeah, tak suma laki suka perempuan kurus mcm cicak kubing. hahaha

tapi peha saya punya besar adalah melampau. maka saya akan cuba amalkan tip yang diberikan oleh yo oprah

FaFaFa said...

i suke makan, jom makan
:D

anyway...models yg skinny keping nk mampus tu...
=.= nnt dah tua mrk susah nak gerak, i tell ya!
hawhawhaw

errk, just b normal je la kan =3

Gooseberry//Yo said...

yana: wahahah ha taw takpe ngada gile heh org camtu. rasa nak ikat n suap!
gile aneroxic punye pemikiran.
hehe tu mak yo tips mak yo bg. die dietician yg tak amalkan apa yg die blaja.hahaha.
sowi mummy but u kno its truee

fa: true dat. kuruih sgt kang kene osteo ke..hehe.asalkan makan la T_T kawan i tgh diet2 ni i sgt bosan bila kuar ngan dia i je menggemuk

mia&caca said...

jadik diri sendiri lebih baik . gwmok pon comel jugakk ! haha :)